Butelka wina, kieliszek

Co na libido dla kobiet?

Libido nie zawsze jest na takim samym poziomie, dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Za problemy z popędem seksualnym odpowiada wiele czynników, może to być stres, wymienia się też niektóre choroby. Są jednak sposoby na to, by libido nieco poprawić. Jak więc zwiększyć u kobiet ochotę na seks?

Co to jest libido?

Libido to inaczej mówiąc popęd seksualny. U każdego może być on inny. W znacznej mierze wpływ mają na to hormony. Nie w każdym okresie życia libido może pozostawać na tym samym poziomie. Z tego też względu lepiej wiedzieć, jak dbać o to, by tak ważna sfera nie była pomijana. Przyczyn obniżenia popędu seksualnego może być wiele. Co o tym decyduje?

Co powoduje spadek libido u kobiet?

Mnóstwo czynników może powodować spadek libido u kobiet. Wśród nich wymienia się na przykład stres. Życie w ciągłym pędzie, brak odpoczynku, czasu dla siebie, może niestety niekorzystnie wpłynąć na zainteresowanie seksem. Do tego dochodzą choroby przewlekłe, depresja, zaburzenia hormonalne. Niższe libido mogą mieć też kobiety stosujące używki. Nie służy też przyjmowanie niektórych leków, menopauza, a nawet niezbilansowana dieta. Niższy popęd seksualny występuje również w ciąży i zaraz po niej.

Jak zwiększyć libido u kobiet?

Sposobów na poprawienie popędu seksualnego jest kilka. Na wstępie warto po prostu o siebie zadbać. Stres i brak odpoczynku mogą skutecznie zabić namiętność w każdym związku. Należy więc zrobić wszystko, by do swojego życia wprowadzić pewnego rodzaju harmonię. Trzeba się wysypiać, najlepiej jeśli jest to około 8 godzin na dobę, pomyśleć o zmianie diety, na bardziej zbilansowaną. Powinna być bogata w witaminy i minerały, nie może zabraknąć w niej warzyw i owoców.

Dieta ma ogromne znaczenie w przypadku stymulowania libido. Wymienić można kilka produktów, które zwiększają popęd seksualny. Zaskoczeniem może być kawa. Codzienne wypijanie filiżanki ulubionej kawy może pozytywnie wpłynąć na sferę seksualną. Dobrze działa również czekolada. Im wyższa zawartość kakao, tym lepiej. Poprawia ona krążenie krwi i obniża poziom stresu. Wskazane jest też spożywanie orzechów, te wzmacniają przepływ krwi. Niektórzy polecają również arbuzy, melony, szparagi i krewetki. Takich afrodyzjaków jest zresztą znacznie więcej.

Kolejnym krokiem jest aktywność fizyczna. Regularne ćwiczenia wpływają na poziom hormonów, co zwiększa potrzeby seksualne. Warto więc pomyśleć o treningu kilka razy w tygodniu, a libido wzrośnie, w dodatku poprawi się też kondycja i zdrowie.

Niektórym kobietom pomoc mogą suplementy. W aptekach nie brakuje preparatów, które mają zwiększyć kobiece libido. Takie suplementy najczęściej zawierają wyciągi roślinne, np. z lubczyku, rozmarynu, selera, żeń-szenia, miłorzębu japońskiego, korzenia maki. Wybór jest ogromny, cenowo takie preparaty też nie należą do najdroższych.

W wielu związkach przyczyną niskiego libido może być rutyna. Wówczas trzeba zadbać o stałe podgrzewanie atmosfery w sypialni. Warto nie bać się zaskakiwać. Wszelka powtarzalność, zwłaszcza w łóżku, może zabić ochotę na seks. Nie można obawiać się eksperymentów, czasem szczera rozmowa z partnerem może rozwiązać występujące problemy w sypialni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *